Fisk utan fisk och sånt!

Ni vet min fascination för vegankrubb. Visst gör ni? Jag är ju ändå en veganwannabie som småfuskar lite med främst ost och räkor mellan varven. Men en vacker dag eller möjligen en ful så ”levlar” jag nog upp tänker jag. Det största kruxet är väl mest att det blir så bökigt för alla andra. Stor risk att min kära familj och mina vänner vill byta ut mig och det vore ju en smula trist ändå. I värsta fall får jag väl ta egen matsäck med mig när vi blir bortbjudna. Då kanske de går med på att ha mig kvar trots mina veganfasoner 🙂

Hur som så tycker jag att ni ska spana in den här lilla filmsnutten. Kika sedan in på deras hemsida www.veganseastar.com eller www.veganjunkfoodbar eller ännu hellre gå in på deras ytterst eminenta instagramkonton som heter just veganseastar och veganjunkfoodbar. Inte en enda liten slafsig djurdel någonstans och ändå ser det så magiskt gott ut. Det sistnämnda kontot är särskilt för er som gillar klassisk streetfood/ fastfood med lite mer klass än typ Brittas korva i någon avlägsen liten byhåla. Ni vet ett sånt där gatukök som serverar föda som man visserligen blir mätt av men utan större njutning. Veganjunkfood bar är inte ett sådant.

Själv är jag sjukt sugen på fisken utan fisk. Gjord på tapiokastärkelse och glukos från tång så det låter knappast som något farligt att stoppa i sig. Helt glutenfritt dessutom:)

Dumt att vi just bokat in några dagar i Köpenhamn som förvisso är en av våra favoritstäder men ändå. Veganseastar finns ju för bövelen inte där utan i Amsterdam som är en stad jag alltid har velat besöka. Märkligt att den fortfarande så här vid 45 årsålder står på min ”to go list ” Varför i hela fridens namn har jag min fejkblonderade klantskalle inte tagit mig dit än? Jaja, som man bäddar får man ligga och ibland bäddar man mindre bra.

Amsterdam nästa även om det förvisso får vänta tills efter Köpenhamn, Sälen, New york och Los Angeles med omnejd. Kvalificerat i-landsproblem ändå att hinna med alla sina resor. Känner mig lite bortskämd när jag tänker efter ….

Passar på att slänga in en printscreenbild från veganseastars insta också. För er som möljigen inte har instagram.

Ser det inte lite smarrigt ut så säg?

Screenshot_20190701-201738_Instagram.jpg

Lämna en kommentar