Storleken är inte alltid vad den ser ut att vara……

Gissa grejen i min hand?

-Jo, mina kära vänner. Det här är en hormonspiral som jag var på apoteket och hämtade ut tidigare i dag. Det är nämligen dags för tanten i Bagis att byta spiral där nere i underredet. För än är ”kärringen” minsann inte i klimakteriet. Än behövs det preventivmedel om det inte ska råka bli en liten sladdis här i Bagis 🙂 Kanske inte så poppis bland barn och barnbarn eller hos min kära mamma förstås 🙂 Så bäst att jag snällt stegar i väg till herr gynekologen trots att jag hatar´t.

Sist det begav sig var jag sövd när min spiral byttes ut. Det skulle ändå karvas bort lite cellförändringar så då passade de på att byta spiral samtidigt. Helt perfekt eftersom det gången innan gjorde så ont att byta att jag nästan trodde att min sista stund på jorden var kommen när de drog ut den, uhuuuuuuuu!

Spiralen ser vääääldigt lång ut men nu vid 47 års ålder så vet jag att det inte är så. Det är införingshylsa och grejer med men jag minns så väl när jag hämtade ut mitt livs första hormonspiral efter att jag fött mitt första barn. Jag var 18 eller möjligen 19 förresten och jösses Amalia. Milda Matilda! Att jag inte typ stendog när jag fick detta låååånga paket i min hand där inne på Apoteket i lilla Lindome där jag höll hus på den tiden. My god!

Jag ser inte fram emot torsdag när denna ska in. Inte alls faktiskt men det får bli två Alvedon och sedan är det väl bara att bita i hop och vad tusan. Jag går ju ändå och gaddar mig helt frivilligt och jag har fött barn. Sååå…..

4 reaktioner på ”Storleken är inte alltid vad den ser ut att vara……

  1. Ja, fy fasen för spiralbyte! Sist svimmade jag i stolen, med benen i vädret. På min födelsedag till och med. Sen fick jag sitta i väntrummet en bra stund innan jag fick lov att åka hem….

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar