Vattkoppor?

Söndag och min gamla fejkblonderade skalle är fylld av små berättelser som vill ut. Så många att det är helt rörigt i skallen. Vet inte vilken jag ska börja med och i väntan på lite mera ordning i skallen så funderar jag över istället lite över vattkoppor.

Kan man få vattkoppor på benet helt utan andra symptom tro? Jag har aldrig haft vattkoppor. Inte vad jag vet i alla fall men jag funderar på om jag kanske hade en släng av det för några veckor sedan. Fast jag vet inte för man ska tydligen bli ganska dålig om man får det som vuxen. Jag var inte dålig men jag fick ett gäng märkliga spridda utslag på ena låret som gjorde mig förbryllad. Tänkte först inte så mycket på dem men när de aldrig försvann så började jag googla. Det var då jag såg att utslagen var misstänkt lika vattkoppor. Vårt ena barnbarn hade dessutom haft vattkoppor strax innan mina utslag dök upp. Nu är de sedan länge borta men jag har som små små ärr efter dem vilket jag också har läst mig till är vanligt efter vattkoppor, hmm!

Syns knappt på bilden men här är de 3 små ärren/ märkena. Kanske ser ni det största märket? Det sitter ganska högt upp på låret strax ovanför två leverfläckar.

Gjorde ett försök till att fota men då blev bilden tyvärr suddig. Dock tycker jag att ärren syns lite mer här men kanske bara jag som vet var de sitter som tycker så. Vad vet jag och vem tusan bryr sig egentligen om några små märken på ett gammalt tantalår:)

Det var i alla fall det om kvällens vattkoppsfunderingar. Rundar av med en liten selfie. Så här kan man också se ut när man grunnar på sånt som vattkoppor.

Önskar er en fortsatt fin kväll!

Lämna en kommentar