Tack för musiken.

I går fick vi alla det sorgliga beskedet att självaste Tina Turner eller Anna Mae Bullock som hon egentligen hette har lämnat oss efter 83 år här på jorden. Ett sådant besked går nästan inte att ta in utan att åtminstone skriva några små enkla rader. Hon har visserligen aldrig varit min största idol men jag har alltid gillat henne starkt. En sådan kvinna hon var. Så jag kunde inte låta bli att googla, lyssna och minnas henne för en stund.

Hon var ta mig tusan en ikon i musikvärlden. En rockstjärna av sällan skådat slag. Herregud vilka låtar hon har gjort, vilka frisyrer hon har haft, vilken energi och ett sånt liv hon har levat. Ett delvis väldigt sorgligt liv från början men jag hoppas att glädjen och lyckan så småningom blev större än sorgerna. Jag hoppas att hon hade förmågan att verkligen njuta av sin framgång och av livet.

Din röst här på jorden har en gång för alla tystnat men jag hoppas att du rockar loss i Nangijala eller var du nu befinner dig någonstans.

Tack för musiken Tina!

Lämna en kommentar