Det var bättre förr.

Det var f-n bättre förr. Så jädra mossigt att skriva så. Eller hur? Men ibland är det ta mig tusan sant och så jäkla befogat. Det är inte ofta men när en sån här bild på en gata i kvarteren dyker upp i flödet bara så där så. Ja men då blir jag lite tokig ändå.

Ja men titta bara på Olskroksgatan runt 1935. Se vilka fantastiska och rent galet vackra hus som då prydde denna gata som nu är så ful så ful. Bara en massa tegelhus som för längesen sett sina bästa dagar. Alltså på riktigt. Olskroksgatan är galet ful nu för tiden. Tyvärr har jag ingen bild från nu så ni får helt sonika tro på mig.

Älskar dessa gamla hus och med dessa ord och en teaser om fröken Snusk så önskar jag go kväll 😉 ( Det kan dock dröja innan jag så mycket som tänker Fröken Snusk. Vi har nämligen en helg fylld av goa barnbarn som väntar. Men vi hörs nästa gång som jag brukar säga.

God kväll.

Lämna en kommentar