Ack ljuva 80-tal.

80-talet ändå. Visst är det någonting speciellt med just 80-talet eller också är det bara jag som är lagom gammal för att tycka det;)

Jag tycker visserligen att både 60 och 70-talet också var jädrigt coola årtionden. 90-talet gick väl inte heller av för hackor men det når inte på långa vägar upp till varken 60-70 eller 80-talet. Inget slår det ljuva 80-talet. Antar att det kan bero på att jag inte ens var född på 60-talet och på 70-talet var jag för liten. På 90-talet däremot var jag lagom stor men ändå. 90-talet var rätt beige och inte alls som mitt älskade 80-tal. Jag blir glad bara jag tänker på 80-talet. Tänk bara:

  • Kniip, med Susanne Lanefelt
  • Mötley Crue
  • Okej
  • Samantha Fox
  • Kassler med ananas eller sk Hawaiikassler som rätten kallades när det begav sig
  • Vira Blåtira
  • Carola
  • Modern Talking
  • Flygande Jakob
  • Takano och Bagheera
  • Salomon
  • Cerise
  • Sabrina
  • Varuhuset
  • crustader
  • Aerosmith
  • benvärmare
  • pannband
  • räkcocktail
  • Cyndi Lauper
  • Live Aid
  • Freddie Mercury och Queen

Ja, listan kan göras låååång och ni som vet ni vet. Men varför yrar jag helt plötsligt om 80-talet då?

Jo, i morse var jag på Skönhetskliniken och gjorde en liten touch up på mina ögonbryn. Jag brukar gå dit och fixa brynen sedan några år tillbaka. Just idag hade de en sån skön spellista som rullade med bara gamla 80-talsballader. Fick sjuka cravings efter 80-talet. Så på hemvägen blev det bara 80-talsmusik i lurarna. Så det blev 40 minuters ren och skär 80-talsnjutning. Så jädra göddigt!

Älska 80-talet och med det sagt så bjuppar jag på en bild på mig själv från detta ljuva årtionde. Visserligen en tämligen suddig sådan tagen bakifrån men ändå. Visst syns det att det är 80-talet? Kolla bara håret, längden på väskan och vidden på jeansjackan 😉 Jag fick den här bilden av min käraste syssling för ett tag sen. Så kul med gamla foton. Är ni riktigt snälla så kanske jag rotar upp en bild tagen framifrån till en annan gång. Vem vet 😉

Passar också på att slänga in en av 80-talets största hitlåtar. Oj, vad glad jag var för mitt kassettband med detta band vid namn Alphaville. Nostalgi så det bara visslar om det.

Lämna en kommentar