Fullständigt ointressant men ändå.

Jisses vad tiden springer som alltid den här tiden på året. Jag bara ser hur helgerna bokas upp med mängder av roligheter. Snart säger det väl bara swosch så är det dags att köpa hem julglöggen 🙂 De närmaste helgerna framöver så ska vi bland annat:

  • åka till Skånes djurpark med våra tre små barnbarn. Oj vad mysigt vi ska ha det. Vi ska glampa i hjorthägnet, spana på dinosaurier, utforska Fåret Shauns land och se om vi kan få syn på några vilda djur. Skånes djurpark har inga djur i bur utan där finns vilda djur i stora hägn och enbart nordiska djur. Känns bra i hjärtat. I dagsläget skulle jag nämligen aldrig komma på tanken att besöka tex Borås djurpark eller Kolmården. Nyligen läste jag dock att Kolmården på sikt ska stänga ner delfinariet. Detta just pga att det inte är så bra för de stackars delfinerna att leva i bassänger och behöva göra konster i tid och otid för oss människor. Åtminstone en bra sak med Kolmården.
  • fira min mamma som fyller hela 70 bast inom kort. Tänk, jag tyckte nyss att hon fyllde 50 och att jag var sisådär runt 30. Istället är det kidsen som numera är runt 30. Konstigt hur det kom sig att barnen plötsligt blev jämngamla med mig 😀
  • rocka loss på Sweden rock festival. Äntligen. Längtar lika mycket varje år. I år blir det dessutom andra året i rad som vi har egen kuppe med oss ner. Så underbart att åka på festival och bo i vår alldeles egna lilla Peggy. Så vansinnigt roligt med all grym musik, fantastisk mat och underbara människor. Fyra dagar av ren och skär glädje + några extra volanger pga all god mat och alldeles för mycket procenthaltiga drycker. Livet på festival är tufft men oj så roligt. I år ska vi dessutom för första gången gå på stadsfestival. Vi ska på Wow, alltså Way out west ihop dottern och hennes flickvän. Vi har visserligen bara köpt biljetter till en av dagarna men ändå. Det ska bli galet roligt. Wow är dock först i mitten av augusti men alltid roligt att ha lite evengemang att se fram emot.

Utöver detta så har vi en del nätter och mindre resor till bla Lysekil, Malung/ Sälen, Köpenhamn och Värnamo på agendan. Sommaren är en härlig tid men för att återkoppla till början av mitt inlägg så går den alldeles flr fort. Snart sitter vi som sagt där igen med glöggen och pepparkakorna, hoo, hoo;)

Med dessa ord och en helt irrelevant ( för inlägget ) bild på mig och mannen i mitt liv säger jag god natt. Tagen i lördags när vi tog ett glas på vårt lilla kvartershak på väg mot stan för middag med ena avkomman med flickvän. En synnerligen trevlig och mysig kväll.

God afton.

Lämna en kommentar