Slut som artist!

Jösses, en sån helg vi har haft. En helt fullspäckad helg som varit galet rolig men oj så trött jag är i dag. Slut som artist som man brukar säga.

Så det var allt en evinnerlig tur att det stod hemmakontoret på mitt schema i dag. Så att jag slapp gå upp i ottan, fixa mig och ge mig i väg till kontoret. Så galet skönt att kunna kliva ur sängen och gå direkt till datorn. Extra välbehövligt i morse när jag kände mig ungefär som Agda 90 bast när alarmet ringde. Det var så att jag på riktigt undrade vad det var för en sliten rynkig gammal hagga som stirrade på mig när jag tittade mig i badrumsspegeln. Sådana dagar är det bra skönt att kunna sitta här på min pinnstol i mina älskade yogapaltor med trötta ögon och sovrufsigt barr.

Vad har vi sysslat med i helgen då? Jo vi har:

  • haft dejtnight på fantastiska restaurang Toso här i stan. Inte varit där på flera år så det var banne mig på tiden. Så galet gott och fantastisk service. Ljuskänslig som jag är så älskar jag också att de har det lite mörkt och mysigt inne i lokalen. Avskyr hak som har för stark belysning. Usch! Det har till och med hänt att jag i smyg dragit ur sladdar till lampor lite här och var när jag varit ute och käkat 😉 Det kommer inte dröja flera år innan vi går dit igen. Toso ligger dock i lite fel kvarter för oss. Avenyn med omnejd är inte riktigt våra hoods. Så restauranger där omkring blir gärna lite bortglömda hos oss.
  • sett Jonas Gardells show Man får inte leva om sitt liv. Det är det som är själva grejen. Jädrar vad bra han var. Galet bra show. Vi skrattade högt mest hela tiden. Älskar att se föreställningar med människor irl. Det är något vi ska göra mer av i år. Så roligt. När Jonas väl hade lämnat scenen så körde vi lite efterfest. Så det blev en sen kväll för mig och han denna där.
  • tagit en långrunda genom kvarteren med en liten vätskepaus på en av Gamlestans små krogar. 
  • kockat ihop med vänner och framför allt badat badtunna ihop med vänner. Det längsta bad jag någonsin tagit i hela mitt liv skulle jag tro. Vi klev ur tunnan strax efter tre på natten i lördags. Då hade vi suttit där i 6 timmar. Helt sjukt hur man kan bada så länge men vi hade så jäkla trevligt så tiden bara försvann. Vi pratade, skrattade, zippade på goda drycker och lyssnade på skön musik. Var nästan fortfarande lite skrynklig i huden när jag klev upp i går.
  • Varit med vänner på stan och förlustat oss med både bio och mat. Det blev mat och dryck både före och efter bion. Filmen hette Hypnosen och var väl lite sådär. Mat och dryck intogs på Dansken och Levantine. Båda två klara favoriter hos mig. Särskilt Dansken. Älskar Dansken så där blev det öl och deras goda veganska rårakor. Mums!

Så det var den helgen det. Den gick banne mig inte av för hackor. Givetvis har jag en del foton från helgen. Ni kan spana in en del av dem på insta. Jonsborgskan heter jag där för er som inte vet. Här inne får ni istället en pinfärsk bild på Agda 90 bast. I kväll ska den kärringen hoppa i säng i tid. Så det så.

En reaktion på ”Slut som artist!

Lämna en kommentar