Ett hett tips till er som gillar fräscht, nyttigt och dessutom galet gott.

Nu ska ni få ett litet hett frukost eller möjligen lunchtips. Ja i alla fall om ni gillar lite mera ”cleanfood” och hemmagjort. Helst bör ni också gilla veganskt eller kanske föredra glutenfritt. Allt är inte veganskt men men de har veganskt och en hel del vegetariskt som det kallas nu för tiden när det innehåller mejerier. Oavsett gluten eller veg eller vegan så är allting väldigt fräscht, nyttigt och dessutom gott. Precis som det ska vara.

Vad pratar jag om för ställe då. Jo nämligen Bodybuddy café vid Masthuggskajen. Jag såg dem flimra förbi på sociala medier för flera månader sedan och har varit sugen sedan dess. Men ibland är det långt mellan tanke och handling. Så i morse tog jag mig äntligen i kragen och tog en göddig liten morgonrunda dit och åt frukost.

Det var så gott och tjejen i kassan var så himla trevlig. De hade även böcker precis i min smak. Så där blev jag sittandes en bra stund och förkovrade mig i kristaller, näringsrik mat och att baka utan socker, ägg och mejerier. Jag tog till och med en liten påtår te. Så länge satt jag kvar. Tjejen i kassan kom och satte sig en stund och berättade att de brukade anordna yoga och kakaoceremonier uppe på fjortonde våningen. Det är aktiviteter precis i min smak så dit kommer jag absolut att gå igen. Typiskt nog så skulle de ha en kakaoceremoni på lördag. Älskar kakaoceremonier men just på lördag befinner jag mig i London. Så det blir lite långt och dessutom svårt att hinna med 😉 Så det får bli en annan gång vilket jag redan ser fram emot.

Om jag ska ge någon negativ feedback så tyckte jag att inredningen var rätt trist. Det var ljust, lite sterilt och så där fräscht. Inte riktigt min melodi som ni vet. Det ligger också en smula dumt till mitt i alla byggen som pågår runt omkring. Så jag hoppas verkligen att folk tar sig in mellan byggställningar och besöker Bodybuddy. Så att de får fortsätta finnas kvar. De gör tydligen succé i Stockholm efter vad jag har hört och borde således kunna göra det här i stan också.

Du hittar Bodybuddy och deras menyer här. Kika in vet ja.

wp-17067185404674557840258470917557

wp-17067184996467054308526393700460

Känner att jag nog måste köpa dessa böcker. Så väldigt bra och intressanta med massor av härliga recept.

wp-17067184995185306598082244535493

Efter några timmar vandrade jag hemåt igen. Alltid skönt att promenera genom stan även en grå dag som denna.

wp-17067184192015071231656653297257

wp-1706718668730154262913593809347

Trött och hungrig tant på väg mot frukosten. Ja, jösses så trött jag var eller snarare är idag. Den där förbannade herr Blund var en riktigt jobbig jäkel i natt. Dessutom har jag har haft bättre dagar överlag än just i dag. En riktig skitdag faktiskt. Så det var ändå tur att jag åtminstone fick en god frukost och en skön stund på Bodybuddy.

När jag var nästan hemma så blev jag lite sugen på en kopp te till. Eller egentligen blev jag mest sugen på att läsa en tidning jag köpt med mig. Nämligen Torp & gårdar och det enbart för att jag följer en familj som byggt sig ett nytt 1700-talstorp. Så kanske man inte kan säga men de har verkligen byggt hela sitt torp i gammal stil och med gamla tekniker. Allt är så genomtänkt, fint och charmigt att det inte är klokt. Så det var klart som korvspad att jag var tvungen att köpa tidningen när jag såg att det var ett repotage om deras fantastiska kök.

Så jag klev in på cafét och beställde glatt en kopp te. Gubben bakom disken bemödade sig inte ens med att säga hej och såg ut som en surkart när han serverade mig. Jag antar att han blev sur för att jag bara beställde te men så får man banne mig inte beté sig. Vad vet han om vad jag kanske hade tänkt beställa nästa gång. Men nu blir det aldrig någon nästa gång. Det kan ni hoppa upp och sätta er på. Jag vet inte vad stället heter men det ligger bredvid Vegofika dit jag egentligen ville gå. De har dock inte öppet på onsdagar så det var därför jag slank in hos grannen. Med facit i hand hade varit bättre att ta den där koppen te hemma istället. Hur som så var repotaget i alla fall bra och téet ganska gott. Gott så.

Trevlig kväll.

wp-17067182752646918901031662624198

Lämna en kommentar