Två ynka smörgåsrån…..

Skitdag! Vaknade i arla morgonstund med galet ont i magen. Kände så väl igen mina ”IBS-kramper” och när dem kommer är det bara en sak att göra. Att snällt ligga kvar i bingen och tycka synd om mig själv i några timmar tills det går över. Runt 14-tiden började det äntligen släppa. Fatta den känslan!!!

Jag klev upp, tog mig ett hett bad och insåg att jag höll på att hungra ihjäl. Vårt kylskåp liknade dock mest ett kylskåp i en ungkarlskvart. Det fanns med andra ord typ ingenting. Ingen yougurt, ingen fil, ingen ost, inget bröd, ingen pasta, ingen frukt och ja. Tomt var ordet! Lyckades till slut hitta några torftiga små smörgåsrån som jag bredde den sista honungen på och så hittade jag en pytteliten bit parmesan längst bak i kylen. Gjorde mig en stor balja te till det och tja. Det smakade väl ok men var väl inte jordens mest mättande måltid. Jag var typ hungrig igen efter en timma, suck!

Vilken tur då att världens bästa snubbe till slut kom hem och handlade lite krubb. Så nu har jag i alla fall kokat lite bönpasta som jag avnjutit med ost, svartpeppar och ketchup. En enkel men klar favorit som funkar i alla väder. Så nu är jag både mätt, glad och helt utan magvärk. Skönt!

Jag tänker dock skona er från bilder på dagens stackars ynka små smörgåsrån och bönpasta. Inte mycket att se så ni får istället en bild på världens bästa snubbe som ändå var den som såg till att jag slapp käka smörgåsrån även till kvällsmat. Rätt schysst ändå!

Bilden är förvisso inte helt nytagen. Den är ifrån ljuva Kuba där vi var i april men just den här bilden råkar också vara min kontaktbild på honom i mobilen så den får det bli.

God kväll!

wp-image-1193247427

 

 

 

En reaktion på ”Två ynka smörgåsrån…..

Lämna en kommentar