Wow, wow, wow!

Jag är helt uppfylld av min helg i reikins anda. Det bor liksom en känsla av eufori inom mig som jag inte riktigt känner igen och det trots att jag både i går och i dag har tampats med många svåra, ledsna och jobbiga känslor vid sidan av all glädje.

För den som undrar vad jag egentligen har sysslat med i helgen så har jag alltså gått en utbildning i reiki, närmare bestämt Usui reiki level 1 hos bästa Malin på underbara La concha studio

Vad tusan är då reiki kanske en del av er undrar? Jo, det är helt sonika en japansk stressreducerande avslappningsmetod som hjälper till att stimulera den egna läkningen genom handpåläggning.

Rei betyder ungefär spirituellt guidad livsenergi och ki betyder energi. Det är egentligen inga konstigheter. Alla kan lära sig att utöva reiki. Det enda vi gör är egentligen att vi kanaliserar högfrekvent energi och allt levande är energi. Finns det ingen energi så är man tämligen död.

Helgen har bestått av teori samt viss praktik och lite meditation samt en hemläxa mellan dagarna. Det som nu är kvar är att få ett certifikat för just level 1. För att få det ska jag göra en behandling/ session på mig själv samt på en annan person och sedan skriva ner mina upplevelser av dessa och mejla till min lärare. Klart som korvspad att jag ska göra detta. Jag längtar redan till level 2.

I kväll har jag således behandlat mig själv i cirka en halvtimma eller kanske något längre. Så nu ska jag bara filura ut vem som ska få den stora äran att råka ut för mina gamla händer.

Det var verkligen en speciell känsla att få ge reiki. Jag kände så oerhört mycket. Det var starka känslor och liksom vibrationer och pirr i mina händer när jag gav. Stina som jag gav reiki till på kursen upplevde också väldigt starka känslor av mina händer. Hon gav sedan även mig reiki och det var helt magiskt även det. Jag har sedan en tid haft mycket värk i höger sida av nacken vilket efter hennes behandling kändes något bättre och guess what?

Nu efter min egenbehandling så är nackvärken nästan helt borta. Så även min värk i höger höft samt ländrygg. Hur magiskt? Det är nästan så att jag inte tror på mig själv.

En intressant reflektion som jag inte hade riktigt koll på innan är detta med var olika trauman, sorger och annat sätter sig i kroppen. Om man till exempel har många trassliga relationer så sätter det sig ofta i ländryggen. Har man det lite knepigt i relationen med sin mamma så sätter det sig oftast i höger höft. Jag har sedan länge haft problem med ländryggen och sedan en tid tillbaka även med höger höft vilket jag aldrig haft förr om åren och tja. Say no more…………..

Med dessa rader och en selfie från igår, euforisk och upprymd nyss hemkommen från sista lektionen önskar jag er alla en fortsatt fin kväll.

wp-17131051618411459322405440570269

Lämna en kommentar